Totul despre Dieta Daneza

Ultima modificare: 25.09.21

 

Dieta daneza este un regim alimentar strict, care presupune respectarea anumitor retete si care nu permite abateri de la ele. Se consuma zilnic un numar de 800 de calorii si poate fi tinuta pe o perioada de doar 13 zile.

 

Dieta pe care urmeaza sa ti-o prezentam acum e una care iti va veni in spirijin daca vrei sa pierzi kilogramele acumulate in timp. 

 

Ce este dieta daneza si ce avantaje are

Dieta daneza originala, reprezinta o cura de slabire foarte stricta, ce presupune consumul unor alimente clar stabilite. Ea poate fi urmata pentru un numar de 13 zile, timp in care poti sa pierzi intre 4 si 10 kg. 

Cat tii dieta daneza vei manca hrana cu un continut mai mare de proteine, acestea avand rolul de a stimula metabolismul pe termen lung, ceea ce inseamna ca vei putea slabi cu usurinta si dupa cele aproximativ 2 saptamani. 

Daca alegi sa urmezi un regim danez, vei avea parte de eliminarea excesului de lichide din organism, in cazul in care ai probleme cu retentia de apa, deoarece se incurajeaza consumul acestui lichid vital si eliminarea lui e favorizata de alimentele pe care le vei consuma. 

Pentru a ajunge la rezultate cat mai demne de apreciat, pe langa dieta de 13 zile este incurajata si miscarea, fie ca o faci acasa, la sala, prin parc sau alte locuri. 

Meniul pe zile – retete de dieta

Inainte de a-ti descrie dieta pe zile, vrem sa-ti spunem cum anume sa prepari doua retete cu putine calorii, pentru slabit, pe care le vei intalni des in meniu: salata dietetica si sote de apio. 

Pentru salata dietetica ai nevoie de: 250 g morcovi, 250 g varza alba, 1 ardei, jumatate de praz, jumatate de lingurita de otet de mere, putina sare si putin piper. Toate se maruntesc si se amesteca.

Pentru sote de apio, iti vor fi necesare urmatoarele ingrediente: 200 g apio, 1 ceapa, 1 catel usturoi, cate o jumatate de lingurita de turmeric, ghimbir si coriandru macinat, sare si piper. 

Pentru aceasta reteta daneza, ce va fi intalnita in acest meniu de slabit, procedezi astfel: speli telina, ii inlaturi fibrele tari, o tai in bucati de 2 cm si o fierbi, apoi o dai sub jetul de apa rece. Ceapa se toaca marunt, se caleste cu putina apa, apoi se adauga usturoiul, telina si celelalte condimente. Toarna peste toate jumatate de pahar de apa si lasa totul la gatit, pentru 10 minute, la foc mediu. 

In continuare, iti vom prezenta ce meniu trebuie sa urmezi mai exact pentru a tine acesta dieta de 13 zile:

  • Ziua 1 – ziua incepe cu o cana de fulgi de ovaz, in care poti sa tai un fruct la alegere si o ceasca de cafea neagra/ceai. Pranzul e format din doua oua fierte, spanac (il prepari cum vrei) si o rosie. La cina poti manca o friptura gatita din 230 g de carne si o salata dietetica.
  • Ziua 2 – micul dejun se prepara din o felie de paine integrala prajita, un ou fiert, cafea neagra/ceai. La pranz, mananca un file de curcan la cuptor si o ceasca de iaurt din lapte de capra. Cina se face din un file de peste, de 230 g, si o salata dietetica.
  • Ziua 3 – o felie de paine prajita, integrala, 25 g branza de capra si o cafea sau un ceai, reprezinta micul dejun. La pranz, cum e vorba de dieta daneza cu pui, poti manca un file de pui la cuptor, cu salata dietetica. Cina va fi formata din sote de apio, o rosie si un fruct.
  • Ziua 4 – micul dejun e acelasi ca in ziua 2. Pranzul trebuie sa cuprinda 1 litru de suc de fructe si o cana de iaurt din lapte de capra. Pentru cina, pregateste un ou fiert tare, un morcov ras si 25 g branza.
  • Ziua 5 – la mic dejun, mananca un morcov ras (cu suc de lamaie), un ou fiert tare si un fruct. Pranzul va fi un file de peste de 230 g, cu lamaie, si cina un file de pui, cu sote de apio.
  • Ziua 6 – se repeta pentru mic dejun meniul din ziua 1. La pranz, ai voie sa mananci doua oua fierte si un morcov, iar la cina piept de pui la gratar (fara piele) cu salata dietetica.
  • Ziua 7 – astazi ziua ta va incepe cu o felie de paine integrala si o cafea sau un ceai. La pranz pregateste-ti un file de peste la cuptor si o salata dietetica, iar pentru cina friptura de pasare la gratar si un fruct.
  • Ziua 8 – pentru acest regim 13 zile, astazi se repeta micul dejun si cina din ziua a 3-a. La pranz mananca doua oua fierte, un file de pui la gratar si o salata dietetica.
  • Ziua 9 – micul dejun este cel din prima zi. La pranz serveste un file de peste, la cuptor, cu o cana de iaurt, iar la cina un file de piept de pui (230 g), cu un fruct.
  • Ziua 10 – repeta pentru micul dejun ce ai mancat si in ziua a 3-a, iar la pranz consuma un ou fiert tare, o salata dietetica si peste la gratar. Pentru cina, poti repeta meniul din ziua 3. 
  • Ziua 11 – micul dejun poate contine: o felie de paine integrala, prajita, putina branza de capra, cafea/ceai si un fruct. La pranz si cina repeta meniul din ziua 4.
  • Ziua 12 – cura daneza continua astazi cu acelasi meniu din ziua a 5-a, pentru toate cele 3 mese.
  • Ziua 13 – micul dejun e la fel ca in zilele 3, 8 si 10. Pranzul e format din doua oua fiere si un morcov ras, iar cina e aceeasi ca in ziua a 6-a. 

Alimente interzise in dieta daneza

Dupa cum ai putut observa din meniul prezentat, un pranz sanatos pentru slabit nu inseamna grasimi, zaharuri sau tot felul de sosuri, deoarece acestea nu sunt permise. Totodata, nu ai voie sa mesteci guma, sa consumi alcool sau ulei pentru gatit, si nici sa folosesi miere sau zahar. 

Aceasta nu e o dieta 1200 calorii, asa cum sunt marea majoritate, ci 800 de calorii, ceea ce inseamna ca orice mananci conteaza. 

Daca vrei sa stii si mai multe cu privire la aceasta cura, despre dieta daneza pareri poti sa afli si de pe diverse forumuri pe care le vei gasi cu usurinta printr-o simpla cautare pe Internet. 

 

Dezavantaje dieta daneza

Marea problema la dieta daneza de 13 zile o reprezinta faptul ca ea presupune un consum de calorii foarte redus – 800 calorii. Acest lucru poate duce la carente in organism, ceea ce pentru unii poate fi mai putin placut. Acesta e motivul pentru care va trebui sa consulti un medic inainte sa o incepi. 

Apoi, daca te intrebi cum slabesti atat de mult, acest lucru se intampla si pentru faptul ca nu ai voie sa consumi alimente cu grasimi si zaharuri industriale, ceea ce poate fi o mare provocare daca esti dependent/a de zahar. 

Un alt dezavantaj e legat de faptul ca aceasta dieta metabolica nu permite abateri. Trebuie sa mananci fix ce ai in meniul pe zile, deoarece abaterile anuleaza ce ai facut pana in momentul respectiv si ai voie sa reiei dieta abia dupa 6 luni. 

 

Acestea sunt unele dintre cele mai importante aspecte pe care trebuie sa le ai in vedere. Daca nu vrei sa tii o dieta stricta, poti sa dai oricand jos cateva kilograme, manacand mai sanatos, band ceai antiadipos si facand miscare. Rezultatele vor fi mai greu de vazut, dar spre deosebire de ce se intampla la diete, vor fi pe termen lung. 

 

 

Lasa un comentariu

0 Comentariu

DMCA.com Protection Status