Dieta fara carbohidrati functioneaza – Iata ce trebuie sa stii

Ultima modificare: 25.09.21

 

Daca vrei sa urmezi o dieta mai stricta, prin care sa elimini din regimul tau alimentar mai ales zaharul, atunci cea fara carbohidrati e potrivita pentru tine. Pentru asta insa, trebuie sa fii o persoana sanatoasa, care sa nu aiba boli cronice care ar putea fi afectate de consumul mai redus de calorii si sa iti doresti cu adevarat sa te tii de regulile impuse de o astfel de dieta.

 

Pentru a avea o viata cat mai sanatoasa si pentru a pierde kilogramele in plus, multe persoane aleg sa urmeze o dieta fara carbohidrati. Aceasta poate fi o buna alegere in multe cazuri, iar pentru a o tine asa cum trebuie e bine sa fii cat mai informat/a si sa stii ce alimente contin carbohidrati, care sunt principiile unei astfel de diete, ce dezavantaje are si asa mai departe. 

 

Ce sunt carbohidratii

Termenul acesta este folosit pentru a defini molecule care au in compozitia lor carbon, hidrogen si oxigen. Carbohidratii se impart in doua mari categorii, dupa cum urmeaza:

  • Simpli

Care sunt carbohidratii simpli? Zaharurile si glucidele rafinate. Acestia sunt considerati a fi daunatori pentru organism, deoarece ajuta la depunerea rapida a grasimii, la cresterea poftei de mancare si la ridicarea nivelului de glicemie. Ei nu contin fibre, alimente, minerale si vitamine.

  • Complecsi

Aici vorbim de glucide si zaharuri cu eliberare lenta, care au capacitatea de a da energie corpului pentru intreaga zi, de a regla glicemia si de a da senzatia de satietate. Daca te intrebi ce alimente bogate in carbohidrati de acest fel sunt, afla ca ne referim in mod deosebit la leguminoase si cereale integrale.

Ce sunt dietele

Probabil ai tot auzit de-a lungul timpului de dieta low carb, dieta fara paine, dieta fara zahar sau tot felul de astfel de regimuri alimentare. Ei bine, acestea sunt realizate pe baza unor reguli care impun consumul anumitor alimente, in ideea de a regla greutatea. 

Dietele pot fi benefice, dar pot si sa-ti afecteze organismul, daca ele nu sunt facute sub indrumarea unui medic, in urma unui consult, eventual al unui set de analize. Pot sa iti dea destul de mult organismul peste cap, si in timp, daca nu continui sa ai un stil de viata mai sanatos, poti avea surpriza de a pune inapoi la loc kilogramele pierdute. 

Dietele sunt tinute de cele mai multe ori de catre persoanele care vor sa slabeasca, dar sunt si situatii in care anumiti oameni se informeaza cu privire la alimente permise in diabet si colesterol pentru ca au nevoie de un regim alimentar de lunga durata, care sa ii ajute sa tina in parametri normali anumiti indici care pot pune viata in pericol daca ar creste (glicemie, colesterol etc.).

 

Ce beneficii are o dieta fara carbohidrati 

Daca te-ai decis sa tii o dieta care presupune consumul unor alimente fara carbohidrati, atunci vei avea parte de o multime de avantaje, printre care amintim:

  • Contribuie la pierderea in greutate

Daca de mult timp te tot chinui sa slabesti, dar nimic nu pare sa functioneze, poti sa incerci dieta keto (meniu pentru ea vei gasi pe o multime de site-uri) sau alte astfel de regimuri care presupun consumul de mancaruri mai bogate in proteine si lipide si mai slabe in carbohidrați.

  • Ajuta la mentinerea sanatatii in cazul celor ce sufera de diabet

E recomandat ca diabeticii sa consume cat mai multa mancare fara carbohidrati, deoarece un astfel de regim ajuta la reglarea glicemiei. Totodata, aceasta boala poate fi si prevenita, daca alegi sa consumi din lista alimente pentru diabet si faci exercitii fizice regulate. Daca ai o astfel de afectiune, adreseaza-te mai intai medicului pentru a-ti da acordul de a tine o astfel de dieta.

  • Imbunatateste tranzitul intestinal

Daca alegi sa consumi hrana in care carbohidratii au un aport redus, in timp vei observa ca si starea intestinelor va fi una mai buna. E un lucru benefic mai ales cand vorbim de cei care sufera de colon iritabil.

  • Reduce tensiunea arteriala

Lista de carbohidrati care pot fi consumati fara probleme cuprinde fructe proaspete, legume, cereale integrale, iar aceste alimente ajuta la pierderea in greutate si la subtierea vaselor de sange, ceea ce va ajuta la reglarea tensiunii, in cazul in care ai probleme cu valorile prea ridicate.

 

Dezavantaje low carb dieta

Atunci cand urmezi o astfel de dieta care presupune consumul de alimente mai sarace in calorii, trebuie sa cunosti si dezavantajele pe care le implica:

  • Oboseala la inceput

Corpul tau se afla intr-o schimbare destul de mare atunci cand treci de la un regim alimentar haotic, la unul ce presupune un consum redus de carbohidrati. Asta inseamna ca nu vei mai lua energia din zaharuri procesate cum o faceai pana acum si corpul intra in cetoza. In aceasta etapa de cetogeneza, mici fragmente de carbon sunt eliminate in fluxul sangvin, iar pentru ca organismul arde grasimi, nu carbohidrati, te vei simti mai obosit/a. 

  • Nu este potrivita pentru oricine

Multe retete pentru dieta aceasta pot fi prea slabe caloric, mai ales daca sunt consumate o perioada mai lunga si pot crea neplaceri anumitor persoane. De aceea e important sa vorbesti cu un medic, mai ales daca suferi de afectiuni cronice. Totodata, acest regim alimentar nu este recomandat in cazul copiilor sau a femeilor insarcinate ori care alapteaza, deoarece pot afecta buna dezvoltare.

  • E destul de restrictiva

Carbohidrati in alimente avem la tot pasul, deoarece ne place de regula sa consumam dulciuri, paine, cartofi, paste, mancare de fast-food, zahar si asa mai departe. Ei bine, cand vorbim de retete fara carbohidrati acestea trebuie eliminate, ceea ce e destul de dificil avand in vedere faptul ca la tot pasul suntem inconjurati de ele.

 

Sfaturi pentru dieta fara carbohidrati

Pentru a intelege mai exact cum trebuie tinuta dieta keto, pareri despre ce anume trebuie sa consumi sau nu si ce poti face pentru a avea succes un astfel de regim alimentar, vei gasi in continuare:

  • Fa-ti o lista cu alimente fara carbohidrati simpli

E foarte important sa stii concret ce trebuie sa consumi intr-o astfel de dieta, motiv pentru care, te poate ajuta foarte mult sa te documentezi si efectiv sa pui pe hartie lista cu alimentele permise. 

Ea trebuie sa cuprinda: peste, oua, carne slaba, legume cu frunze verzi, fructe de padure, ceai, nuci, migdale (calorii aici ai 578 la 100 g, deci, cu moderatie), lactate grase, cafea cu putin lapte sau uleiuri vegetale extravirgine. Ai suficiente variante pentru a face retete de dieta gustoase si sanatoase.

  • Fa-ti si pentru carbohidrati lista

Aici ne referim la alimentele care contin carbohidrati simpli, pentru a sti sa le eviti. Asadar, daca tii o dieta de acest fel, nu ai voie sa consumi: zahar, paste, cartofi, paine, bere, margarina, dulciuri si orice alte alimente care sunt intens procesate. 

  • Alege cu grija cantitatea permisa de carbohidrati

Aceste diete permit consumul de pana la 50 de grame de carbohidrati zilnic, daca acestia fac parte din categoria celor mai putini benefici. De exemplu, ai voie sa consumi: un cartof copt mai mic, o felie de paine, 30 g orez, 2 linguri de stafide, o jumatate de banana, o portocala cat o minge de tenis sau un mar de aceeasi dimensiune. 

  • Fa-ti un meniu pe care sa-l urmezi

E bine sa-ti iei o zi din saptamana pe care sa o dedici realizarii unui meniu. Astfel iti va fi mult mai simplu sa te organizezi apoi, sa stii exact ce si cum ai nevoie. Poti sa cauti pe net idei de mancaruri cu un continut redus de calorii, cu putini carbohidrati, retete de slabit pentru diabetici etc. si sa te insipiri din ele.

  • Ia-ti timp pentru a gati

Da, stiu ca uneori esti poate mult prea obosit/a de la munca sau de la tot felul de activitati pe care le faci zi de zi, insa, e important sa dedici timp si pentru pregatirea diverselor retete cu putine calorii, deoarece astfel vei sti exact ce mananci si vei evita tentatia de a comanda mancare mai putin sanatoasa.

Se poate slabi si fara diete?

Sunt o multime de retete de dieta pe care oamenii le pun in practica, sunt mult persoane pentru care consumul de alimente cu putine calorii este un chin si se intreaba daca pot sa slabeasca si fara dieta.

Ei bine, daca nu te astepti la pierderi in greutate foarte rapide, se poate, insa, si aici trebuie sa ai grija la o serie de reguli, care te vor ajuta sa ai un stil de viata sanatos.

  • Odihneste-te suficient

Somnul este foarte important atunci cand vorbim de pierderea in greutate. Organismul trebuie sa se odihneasca atunci cand e epuizat, nu sa fie imbibat cu dulciuri si tot felul de bauturi care sa-i dea energie.

  • Evita consumul de alimente grase

Nu spune nimeni ca nu poti sa mananci intr-o zi ceva mai bogat in calorii, insa, aceste mese copioase, grele, trebuie sa fie rare. Cel mai bine ar fi sa iti faci un obicei in a consuma alimente slabe in calorii, mai ales la masa de seara.

  • Evita mesele inainte de culcare

Recomandat ar fi sa nu mai mananci nimic cu cel putin 2 ore inainte de somn. Daca ai reusi insa sa faci asta zi de zi, dupa ora 18, ar fi cu atat mai bine, iar rezultatele o sa se vada in timp.

  • Fa sport

Acorda importanta miscarii in viata de zi cu zi. Si nu, nu trebuie musai sa mergi la sala sau sa ai acasa aparate. Poti pur si simplu sa te plimbi intr-un ritm mai alert, sa alergi, sa faci abdomene sau tot felul de exercitii care nu necesita folosirea unor echipamente speciale.

  • Redu cantitatea de mancare din portii

Daca observi ca mesele tale sunt prea bogate si mereu te ridici de la masa prea plin/a, atunci incearca sa mai reduci din portii. Mananca suficient pentru a avea energie pentru cateva ore, dar nu te imbuiba cu mancare. Cel mai bine ar fi sa mananci putin si mai des.

  • Consuma suficienta apa

E foarte important sa bei cel putin 2 litri de apa pe zi, daca vrei sa slabesti mai usor, deoarece astfel vei elimina din toxine si metabolismul tau va arde mai rapid caloriile.

  • Pastile

Mai exista si varianta de a consuma pastile de slabit, insa, aceasta nu e una recomandata tuturor si de multe ori poate implica un cost financiar poate mai mare decat iti permiti. 

 

Retete low carb

Daca te-ai hotarat sa tii o dieta fara calorii si ai nevoie de cateva retete slab calorice, iata cateva idei pentru o dieta low carb cu un meniu gustos si sanatos:

  • Conopida cu ciuperci

Pentru a pune in practica aceasta reteta, ai nevoie de: 300 g conopida, 2 catei de usturoi, 1 ceapa, 1 lingura de ulei, 60 g mozzarella, un borcan mic de ciuperci, 100 ml apa, putin turmeric, sare si piper. 

Cu ajutorul unui robot de bucatarie, se marunteste conopida. Apoi, intr-o tigaie, calim ceapa tocata marunt, folosind uleiul. Apoi, adugam ciupercile, jumatate de lingurita de turmeric, sare si piper si mai lasam pe foc in jur de 3 minute. Urmeaza apoi usturoiul pisat, conopida, mozzarella rasa si apa. Se omogenizeaza totul, se asaza intr-o tava, se presara putina mozzarela deasupra si se da la cuptorul preincalzit, la 180 de grade Celsius, pentru 30 de minute. 

  • Paine fara carbohidrati

Reteta aceasta include urmatoarele ingrediente: 3 oua, 125 g cascaval, 150 g iaurt, 2 linguri de tarate de psyllium, 75 g faina de migdale, 1 lingurita praf de copt, 2 lingurite de ulei si putina sare.

Ouale, iaurtul si cascavalul ras se plaseaza intr-un bol si se amesteca bine, pana cand se omogenizeaza. Urmeaza apoi faina, taratele, praful de copt si sarea. Dupa ce s-a amestecat totul si au disparut cocoloasele, se lasa compozitia sa se odihneasca timp de 10-15 minute.

Mai departe, ia o tigaie mai mica, unge-o cu putin ulei sau unt si toarna in ea, dupa ce s-a incins, jumatate din aluatul obtinut. Uniformizeaza totul, apoi lasa aragazul la foc mic timp de 10-15 minute pe o parte si 5-10 pe cealalta.

 

Acestea sunt unele dintre cele mai importante informatii pe care trebuie sa le stii cu privire la dieta fara carbohidrati. Ia in calcul toate cele amintite, analizeaza bine acest regim alimentar, apoi hotaraste-te daca sa il tii sau nu. Si daca ai probleme de sanatate, nu uita sa intrebi medicul mai intai.

 

 

Lasa un comentariu

0 Comentariu

DMCA.com Protection Status